Wednesday, January 2, 2008

~Pengembaraan Bersama Kanak2 Riang (Zoo Melaka)



Ahad lepas aku ge Zoo(Tanggal 30.12.2007)…hehehe semperna cutii2 ne…planning asal semua family aku ge..tp saat akhir ade masalah timbul so …ade lah family yg tak ge..mak aku pun x ge..dia sebuk ngn persatuannya…Berzanji. Mula2 malas gak nak ge bab x ramai yg ge..tp x sampai ati lak kat kakak ipar aku…aku pun join lah sekali ngan adik aku.. Best ge Zoo ..banyak ….bukan binatang tapi org yg ramai..

So paham2 lah klu dah ge Zoo tu tentulah ngn anak buah…mula2 tu ok lagi..dah nak sampai suku pengembaraan kami…anak buah aku dah mula tunjuk tanduk nyer ^--^ yang sorg memanjat pagar yg sorg dah lari kat depan…yang sorg lagi dah ke kanan tgk binatang lain …kesudahannya aku pun terpaksa jadi kanak2 riang bab nak kejar anak2 buah aku.... aku bukan dapat tgk binatang sangat..bab anak buah aku dah jd terlampau hyper aktive ( tibe2 aku rase cam anak buah aku lah yg sesuai duduk dalam kandang tu) biar binatang2 kat Zoo tu yg tgk dia org... lame gak jln..pastu kita org rehat lah kat pondok ..kat bawah tu ade kandang gimau...nak jd kan cite..jalan kat situ menjunam tp dia org buat simen lah..anak buah aku yg kecik ne dah terlajak..dia langarlah yg anak buah kat depan ..so 22 pun mengelonsor..aku dgn cekapnyer tangkap 22 anak buah aku tu...takut aku dia tersungkuh masuk dlm kandang gimau....dapat memang dapat selamatkan tp...x semena2 ngn aku sekali mengelonsor...leju je..saat tu aku rase cam naik Jet ski...dan dikala itu lah aku...gedebuk terjatuh...tp yg anak buah aku 22 org ne x jatuh...diorg pandang aku..pelik are diorg x jatuh tp aku yg jatuh..tp cara dia org pandang aku..sungguh menyakitkan ati aku..22 wat muke seposen..je...tp nasib baik lah mase jatuh tu aku jatuh ngn sopannyer....pastu aku pun bangun lah buat x tau je..konon cam x de pe belaku.... tp saat itu aku terdengar ade suara yg gelakkan aku....nak tau sape...cis..abg aku sendiri..gelak sakan di tgk aku jatuh..aku dengan muke bangga nya aku jln je buat x tau.. (nak cover lah tu) tp aku tau ramai org yg nampak aku jatuh................so sepanjang perjalan tu aku senyum sorg diri...malu seh....aku pun x tau lah aku ne mmg cam ne agaknyer..gelabah(terlalu melindungi org kat sekeliling aku...walaupun kadang2 tu aku yg terluka..atau yang sering dilupakan)

No comments: