Tuesday, January 29, 2008

kawin jgn x kawin.......

Ari ne aku nak cite pasal kenduri kawin sepupu aku..

Alhamdulillah segalanyer berjalan lancar...sampai ari langsung..

Ari sabtu tu aku keje setengah hari..petang tu baru aku ade mase tolong..

Aku pun rs serba salah bab xdpt byk tolong coz aku busy ngn keje opis aku

Bak kate org aku ne tido ngn keje..makan ngn keje...semuanyer keje

Aku kene siapkan report...skrg lagi 2 bln....

Wat mase aku stop jap bab aku dah mule nak kire gaji...n update financial

...................................................................................................................

Klu kat Melaka ne ade malm berinai...malam besar

Pertunjukan bunga api pun ade...mcm anak dato lak kawin..mane entah dia org dapat suplyer ...bunga api n mercun tu....

Klu kat tempat aku mlm berinai ne mlm persembahan silat....

Pakaian lak ...kita org pakai pakaian jawa...

Emm best gak..dah lame aku tak tgk org bersilat...klu latihan tu selalu...

Aku pun dah lame x bersilat...mase tgk dia org buat persembahan..berkobar2

Gak nak silat.....hahhhha...tp bab nak jaga status pempuan melayu terakhir..

Dah lame aku x silat....alah lg pun dah besor..segan lah....

Pum pang..pum pang........

Lebih kurg kul 10 br abis..

Aku ingat nak kemas tp..bab aku sorang je..jd aku hanyer duduk termenung duk perhatikan org wat keje..

Bkn aku x nak buat..tp bdk lelaki kat kg aku ramai..aku segan..

Krg dia org ingat aku lah tergedik2 kat situ...malas aku....

So aku duduk jer termenung...dlm aku duduk memerhatikan org...

Tetibe ade lak sorg mamat ne....menyaper aku...isyarat mate jer...ajak aku kemas sekali

Aku hanyer tersenyum...sahaja....

Pum pang..pum pang...

Lepas tu sorg2 lalu lalang depan aku...

Rajin nampak bdk2 lelaki ne wat keje....hahhha.....cam ade makne jer...

Aper2 pun T.q lah bab dia org aku x yah tergedik2 wat keje kat luar tu...

Malam semakin larut aku x tido..lg

X lame lps tu kwn aku pun tipon....aku pun gayut ler sampai kul 1 pg...

Dia tnyer aku aper cite ..mcm org frust jer...hahhh

Aku pun pum pang...pum pang.....

N pastu aku lak kene marah ngn dia ....

Ko ngaper ecah..setahu aku ko x mcm ne ..

Ko x mudah percayer....kat org...ko lain..

Hahhhaah...nat wat camne aku dah terlajak

Tu lah ko x nak cari kan aku.....

Pum pang...pum pang...dia bebel kan aku...

Dlm sedap citer...dia bg tau satu gosip...

Pasal aku ler.....betul ke ecah ko ngn bdk tu...

Bdk mane lak ner...

Kwn kiter tulah....lah mane ko dpt citer ner...

Mmbr dia yg citer....

Waduh2 malu aku seh...aku sendiri pun x tau....entah biar je lah

Malas aku nak pikir

.....ecah ko ne dlm diam2 play gurl gak nyeh..

Selame ne ko setia je kat sorg.......ko dah lain lah ecah...

Wei mane de.......haahhahh

..................................................................................................................................

Besok nyer ari langsung lain lak cite

Muler2 aku just kemas kan meje..pastu makcik aku nak ge dlm so dia suruh aku

Take over keje menceduk kan nasi untuk tetamu...

Aku lah dpt partner yg terlampau peramah melayan tetamu...

Aku senyum jer....

Lame2 aku pun dah terikut dia ...ramah...

Klu ade award mesti kita org menang bab memberi layanan istimewa kpd tetamu...

Penat ...ramai lime kemah...penuh org...bkn kemah kecik..tp kemah yg besor tu..

Tu aku x kisah ..biase lah klu dah berhadapan ngn org ramai..mcm karenah..ade

Yang loyar buruk pun ade...

Ade nak nasi tp berdiri blkg aku...maner ler aku nampak...

Berpusing2 aku nak bg nasi kat dia org....

Yg ade tur nak ambik nasi...leh lak ambil dr celah tangan aku...dah aku terpaksa lepaskan senduk and agkat tgn...nak bg nasi tu lalu...

Macam 2 lah......

Aku just semyum..jer tgk gelagat dia org..

So kesimpulannyer tersenyunlah aku sampai ke ptg....penat gak nak senyum...

Aku x kisah ler

Yang membuat kan aku kisah ..ader sorang pakcik ne kejap2 dtg kat aku tgk nasi...aku x kisah ler..pastu ge ler blah...leh lak dia diri kat situ mengadap aku wat keje

Wah pakcik ne ngaper....nak kene terajang ngn aku ker.....aku mls layan aku wat tak tau jer....mcm 2 org ...mcm tulah pakcik tu sampai ptg...

Aiiiii manusia2................

Ok lah sampai situ jer citer aku..penat lah nak taip....

2 comments:

abeming said...

pum pang pum pang...penat ye tulis...pum pang pum pang...mmg panjang le cite ko...terasa lambaynya cerita ko nak habis...haha...pum pang pum pang...=)

eCah said...

hahahhhaha
pum..pang...pum..pang...
ingat nak sambung lg...
ade lg yg tak taip..
pum..pang...pum...pang ..
penat lor...